mandag 9. juni 2008

Linker, og jeg er hjemme

Først vil jeg si at jeg gjerne linker til folk, bare si ifra. Koselig om dere linker tilbake!


Praha var helt fantastisk. Jeg elsker den byen, og vet det er noe av det vakreste jeg har sett. Jeg er forelsket i den.

Natt til fredag reiste vi med nattoget til Oslo, og tok toget videre til Gardermoen. Ble veldig lite søvn på toget selv om vi hadde senger, toget bevegde seg veldig mye. Strekningen Kristiansand-Oslo er ikke den retteste heller akkurat. Fremme på Gardermoen hadde vi 3-4 timer til flyet gikk. Vi satt og spiste litt, og gjorde oss klare. To timer før avgang kunne vi sjekke inn og gå inn til gaten. Etter litt shopping i taxfreen satte vi oss til slutt på flyet. Jeg er ikke særlig glad i fly, og når det er første gang på to år er det mange skumle lyder...

Flyet lettet og vi fløy av sted. To timer senere landet vi i Praha, fant en minibuss, fikk svær sightseeing fra setet (flere satt på og skulle av rundt forbi), og til slutt var vi på hotellet. Det hadde da gått omtrent 12 timer fra vi dro hjemmefra. Kanskje 1-2 timer søvn, og nesten null mat. Vi fant oss noe pizza, og gikk rundt og så litt i byen. La oss i 10-tida!


Lørdag ble den store shopping dagen. Kenvelo sier jeg bare, beste butikken. Karlsbroa, Nasjonalmuseet, Wenesclas Square. Mye gåing, jeg tror helt ærlig at vi gikk omtrent 2 mil om dagen. Ikke tull.


Søndag skulle vi på guidet tur, men de hadde lagt ned den turen vi ville på. Derfor gikk vi på den for oss selv - til slottet. Vi tilbrakte 4 timer der, og var innom det meste. Karlsbroa ble besøkt igjen, og vi fikk lagd en karikatur av oss to sammen der - folk stod og lo og stirret på oss. Vi underholdte de en del tror jeg!
Slitne i beina gikk vi hjem etter å ha gått i ca 8 timer, og ble hjemme til vi spiste middag på kvelden. Så pakket vi, og la oss.


I dag har dagen blitt brukt til reising. Vi våknet i halv 6-tida, tok taxi til flyplassen, fly til Oslo, ventet på Gardermoen i 3 timer, tog til Oslo S, ventet litt, og tog hjem. Kom hjem for en time siden.


Jeg kommer til å putte masse bilder inn her, jeg jobber med de as we speak.

2 kommentarer:

Prinsesse Mørk sa...

Ah! praha! elsker byen, vært der to ganger, og vil tilbake.
var du innom 7 etasjes skobutikken? :P
praha er en vakker by med utrolig mye interessant å se :)

Girl Occupied sa...

Nei, jeg var ikke det, visste ikke helt hvor den lå dessverre.. Men jeg var i 4 etasjers bokbutikk i alle fall :)