torsdag 19. juni 2008

Skoleavslutning

En epoke er over. Den største i livet mitt så langt. Jeg er offisielt ferdig på skolen. Jeg kan jo liksegodt skrive litt om hvordan jeg har opplevd den.

Første skoledag husker jeg lite av. Jeg har et minne fra dagen, et bilde av meg og to venninner. Ei prater jeg ikke med lengre av forskjellige grunner, og ei er bestevenninna mi. Skolen var skremmende de første dagene, men jeg ble nå vant til det.

Barneskolen var slutt, og jeg ble flyttet til ungdomsskolen. Alt var annerledes, men jeg likte forandringen. Lærerne strengere, elevene slemmere. Jeg var ikke mye lykkelig denne tiden. Jeg gledet meg til videregående der alt skulle være så friere. Der vi faktisk kunne sitte inne i friminuttene, og ikke tvinges ut.

Så kom videregående i Mandal. Alt var mye bedre, men jeg var lei av byen. Man hører ikke til I mandal med mindre familien din har bodd der i tre-fire generasjoner. I andre klasse fikk jeg nok. Jeg og kjæresten bestemte oss for å flytte sammen til Kristiansand. Jeg flyttet i juli i fjor, uten å si ifra til folk i klassen. Hvorfor skulle jeg gjøre det, når jeg ikke følte jeg hørte til der, og ikke kom til å savne så mange?

I fjor høst begynte jeg på KKG, en skole som var sammenslått av to skoler: Gimle og Katta. Alle var imot det, men nå har det roet seg. Jeg ble møtt av svært hyggelige folk som spurte hvor jeg var fra og åssen jeg hadde det. Jeg har fått nye venner, venner som bryr seg og inkluderer meg :)

Her er noen bilder fra avslutningen i kveld. Den var fin, flott og hele pakka. Fikk klemmer fra folk jeg såvidt har pratet med, og det var egentlig det beste. De bryr seg nok. Slap in the face to Mandal, deres motto er "Vi bryr oss". Det gjør dere aldeles IKKE. Kristiansand er mye, mye bedre, i alle fall har det vært det for meg.

Vi gikk inn på rekke og rad. Jeg i hvitt med briller, bak følger de utrolig snille folka :)
Photobucket

Photobucket

Litt av salen
Photobucket

Russepresidentene hadde en tale, de nevnte rektorene en del ganger
Photobucket

Jeg er glad etter å ha fått karakterer, og er FERDIG!
Photobucket

3 kommentarer:

André Nordstrand sa...

Godt du trives her i den lille by. Jeg ser bare parkeringsvaktene i Mandal. De bryr seg ikke, de er bare piss-forbanna hele tida :p

Btw, stlig design på sida, nå.

Maria Gina sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Girl Occupied sa...

Parkeringsvaktene ja, jeg og pappa kaller de "kaniner" pga deres evne til å dukke opp hvor som helst, når som helst ;)

Tusen takk!