søndag 6. juli 2008

Vi har stengt!!

Jobb i dag var ekstremt varmt. Vi har ikke aircondition eller kjøling i det hele tatt, sjokoladen ble så varm at du kunne ta på den og den var langt fra hard.. Blir litt hissig når det er så varmt jeg, det er ikke behagelig. Dagen gikk ganske fort likevel.

Problemet kom når vi skulle stenge. Noen forstod visst ikke ordene "vi skal stenge". Jeg skal aldri slippe noen inn på toalettet når det er fem minutter før stengetid igjen. Jeg ble mer og mer sinna og bitchy, syns nesten synd på fyren. Når han gjengen hans hadde gått ut, fem minutter etter stengetid, løp to gutter rundt, og maste om de kunne kjøpe noe. Jeg ble enda mer irritert, og sa at hvis ikke de kom til kassa NÅ så stengte jeg. De kom til kassa, og når de skulle betale hadde de ikke nok. "Pliiis!" - eh, NEI. Ut med de, og dørene ble endelig stengt ti minutter over tida.

Jeg begynner å lure om kunder tenker på at vi som jobber der vil hjem. Det er ikke bare å låse døra og gå, det tar i alle fall en halvtime å bli ferdig med alt der inne. Hvis du er alene må du beregne ca en time. Når vi har stått der i varmen i 6-8 timer er vi lei av den, vi vil hjem og kjøle oss ned, slappe av, spise is som vi har sett alle andre kjøpe og nyte mens vi er lenket til kassa. Jeg har ikke noe imot jobben min, men noen ganger blir jeg sjokkert over hvor lite noen tenker.


On the sidenote... Jeg er hekta på House.

Ingen kommentarer: